The Punch od Audio Assault – Pierwsze wrażenia

The Punch od Audio Assault od tygodnia jest dostępny jako free download. Mnie długo namawiać nie trzeba, więc ściągnąłem od razu i zacząłem testować! W tym krótkim wpisie opiszę moje pierwsze wrażenia oraz przytoczę kilka próbek.

The Punch w pigułce

The Punch należy do grona wtyczek typu „one knob”, których założeniem jest szybko i skutecznie spełniać jedno zadanie, oszczędzając tym samym nam czasu i energii. W tym przypadku chodzi o formowanie transjentów (transient shaping) – zabieg który nieraz trzeba wykonać na kilku śladach w jednym miksie. A biorąc pod uwagę to że dobrych (darmowych) transient shaperów na rynku nie jest dużo, tym bardziej byłem zainteresowany wypróbowaniem propozycji od Audio Assault.

Spostrzeżenia

I przyznam się nie zawiodłem – ten prosty w obsłudze transient shaper świetnie się sprawdził na śladach stopy i bassu, trochę gorzej niestety na całym miksie.

Ciekawe natomiast dla mnie było to że Punch nie przesterowywał przy ekstremalnych ustawieniach, w odróżnieniu od większości podobnych wtyczek. Po wysłaniu do niego zbyt „gorącego” sygnału wywnioskowałem że musi on mieć sekcję limitera na wejściu, która wyrównuje głośność do optymalnego poziomu. Dzięki temu zabiegowi The Punch można stosować wszędzie i nie martwić się zbytnio o jego ustawianie, ale niestety oznacza to również to że ten transient shaper brzmi dość „delikatnie” w porównaniu z innymi wtyczkami tego typu.

Drugim ciekawym spostrzeżeniem było to że Punch nie dodaje dużo gaina, przy maksymalnych ustawieniach było to bodaj że +3,5 dB. Podejrzewam że dużą rolę w tym gra wspomniany wcześniej limiter, ale nadal – bardzo dobry wynik.

Podsumowując, stwierdzam, że The Punch od teraz musi dołączyć do mojego arsenału wtyczek typu „wrzuć i zapomnij”. Przypominam również, że pobrać ją za free możecie do 10 lipca na stronie Audio Assault.

Próbki

Poniżej przytaczam kilka próbek – syntetyczny bass, stopa oraz pętla perkusyjna. W pierwszym takcie są czyste, w drugim – 10%, w trzecim – 25%, w czwartym – 50%, w piątym – 100% WET oraz w szóstym – „gorący sygnał” 100% WET.

Tags:
Alexey Kshishtoforski
Orski@thebeatz.pl

Orski to DJ, producent i realizator z Poznania, założyciel theBeatz.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.